Chceš zhubnout? Snídaně je základ!!!

Chceš zhubnout? Snídaně je základ!!!

Žijeme v době, kdy přístup k informacím je snadný. Můžeme si koupit cokoliv a kdykoliv. O to těžší je najít správné informace a orientovat se v nich. Nedávno se v médiích objevila zpráva, že Češi si postupně získávají další prvenství. Bohužel zase na nepopulárním žebříčku obezity nebo snad být nejobéznější národ je výhra? Cesta k úspěchu stojí na třech pilířích, vaše hlava, správné stravovací návyky a dostatečný pohyb.

Naučit se používat hlavu a racionální uvažování je to nejtěžší, pokud se rozhodnete, že chcete se sebou něco dělat, dodržovat určitá pravidla, nečekejte, že vše půjde samo od sebe. Musíte svoji vědomí přesvědčit, že opravdu jste se rozhodli změnit svůj přístup k životu. Osobně považuji za nejdůležitější správně nastartovat svůj den.

Již dávno jsou pryč doby, kdy se považovalo za správné si dát sladkou snídani typu, sklenice ovocného džusu a k tomu sladké pečivo, či cornflaky s mlékem. Sacharidy obsažené v těchto potravinách vám zvýší krevní glykogen, což ve výsledku znamená, že budete mít za chvíli opět hlad.

V USA už dokonce vyhlásili válku sacharidům, pár jedincům to přerostlo přes hlavu a potýkají se s fobií ze sacharidů a to vůbec nemluvím o anorexii. Jo hold jiný kraj, jiný mrav.

 

Jak by měla taková snídaně tedy vypadat?  

Asi budete překvapeni, ale snídaně může tvořit až čtvrtinu denního příjmu. Měla by obsahovat především lehce stravitelné bílkoviny, zdravé tuky třeba v oříšcích, komplexní sacharidy a vlákninu na pročištění trávicího systému. Tím tělu zabezpečíte dostatečný příjem živin a vyhnete se neřízenému mlsání, ještě než se naobědváte Samozřejmě součástí snídaně, je dobře se napít.

Příklad snídaně

Celozrnný chléb, sýr cottage, rajčata.

2 plátky tmavého chleba namazané máslem, plátek tvrdého 30 % eidamu, rajče, okurka a hlávkový salát, neslazený zelený čaj.

Ovesné vločky s jogurtem a kousky ovoce.

Míchaná vejce se šunkou a sýrem a zelenina.

K pití si dejte nejlépe neslazenou vodu, čaj s medem, nevěřte reklamám, sklenice džusu ještě nikoho nezabila, ale určitě ji můžete vynechat.

Benefity správného snídání

Nastartuje metabolizmus.

Váš jídelníček bude pestřejší.

Lépe strávíte potraviny.

Nebudete přibírat.

Kombinace výše zmíněného vám přinese lepší náladu a jiný pohled na život.

 

Rada na závěr, chcete se sebou něco udělat, žít zdravěji a být fit? Začněte postupnými kroky a udělejte z nich svůj návyk. Správná snídaně může být správným začátkem.

 

Autor: Bc. et Bc. Mira Zumr

Zobrazit další / všechny články