Jak na břišní svaly?

Jak na břišní svaly?
Řekněme si několik pravidel a mýtů, které je potřeba si uvědomit, abyste dosáhli vyrýsovaného břicha. Ačkoliv je léto za námi, věřím, že to může být pro Vás inspirace, i když už není co předvádět u vody. Mimochodem opálené břicho je jeden z tajných tipů, jak jej lépe ,,vysekat,,. Ovšem bez záměrného posilování a dobré stravy to jde horko těžko.


Na úvod několik tipů a mýtů

Břicho není potřeba trénovat každý den
Mýtus typu ,,Břišní svaly můžeš posilovat každý den.,, je opravdu velký omyl!! Jedná se o stejnou skupinu svalů jako na dalších částech těla, a proto je potřeba , aby docházelo k regeneraci. Navíc pokud pravidelně a správně cvičíte břicho a posturální svaly zapojujete i při cvičení ostatních partií, kdy např. při dřepu zapojíte více než 60 % všech svalů na těle, tak je potřeba regeneraci opravdu nepodceňovat. Optimum je cvičit břicho 2 - 3x týdně.


Tréninkem břišních svalů nezhubnete 
Můžete cvičit břicho do padnutí, to nepochybně pomůže svaly posílit, ale pro vyrýsování je potřeba spalovat kalorie, proto je vhodné cvičit komplexní cviky, které zapojují velké množství svalových skupin.


Six pack na břichu není známka dokonalosti a zdraví
Samozřejmě může být jednou ze známek zdravého životního stylu, ale to automaticky neznamená naprostou dokonalost těla. Pozor tedy za přehnanou honbou podpořenou hladověním a radikálními dietami.

Vyrýsované břicho může mít každý
Když si odmyslíme poruchy a genetické vady, tak neexistují žádné výmluvy. Je pouze mýtus a neustálé obhajování lenosti, že je to geneticky dané, že naši předkové jsou také obézní.

Břicho má více svalů než jen přímí sval břišní
Už pominuly doby, kdy sed leh byl nejoblíbenějším cvikem pro posílení břicha. Ovšem je dobré mít na paměti, že na břiše je více svalových partiíí. Většina lidí zbytečně cvičí pouze přímí sval břišní. Díky tomu dochází k jeho přetížení a svalovým dysbalancím. Pro dokonalé břicho zapojte i cviky na šikmé břišní svaly.
 
Ukázky tréninků břišních svalů
Můžeme volit několik variant tréninků. Neexistuje dokonalý trénink, který by platil na všechny. Můžeme cvičit jenom břišní svaly či v kombinaci s jinými svalovými partiemi. 

 

Autor: Bc. et Bc. Mira Zumr

 

Zobrazit další / všechny články