Vláknina jako pomocník při hubnutí

Vláknina jako pomocník při hubnutí

Jestli hledáte skutečného pomocníka k hubnutí, pak nezbývá než si připomenout vlastnosti, kterými nám výrazně při hubnutí může pomoci vláknina. Ta napomáhá k účinné redukci váhy, a to doslova lvím podílem. Přitom je běžně dostupná v rostlinných potravinách, jen stačí vědět, kde všude ji najdeme a kolik bychom jí měli denně zkonzumovat.

Co je vlastně vláknina?

Vláknina je společný název pro celou řadu látek, které jsou obsaženy v potravinách rostlinného původu, v těch živočišných ji nenajdeme. Můžeme ji rozdělit na rozpustnou a nerozpustnou.

vláknina zelenina

Kde všude vlákninu najdeme?

Rozpustná vláknina pomáhá k hubnutí následujícím způsobem. Umí totiž nasát vodu, což znamená, že v žaludku zvětší svůj objem, tedy laicky řečeno nabobtná a tím uspokojí náš pocit hladu. Díky tomu máme pocit, že jsme snědli víc, než se reálně stalo. Díky této vláknině tedy můžeme sníst mnohem méně jídla, protože se cítíme plnější. Tento účel perfektně plní především potraviny, mezi které patří luštěniny. Skvělé jsou fazole, hrášek, čočka i cizrna. Dále i obiloviny, zde vedou otruby, ovesné vločky, pšeničné klíčky, pohanka i jáhly. Ze zeleniny vyhrává květák, růžičková kapusta, mrkev, lilek a brokolice. Ovoce nám ji přináší v bobulovinách, kterými jsou maliny, ostružiny, jahody, borůvky, jablka, hrušky a švestky. Dále je obsažena v banánech, fíkách i avokádu. Nezapomeňme ale ani na lněná semínka, chia semínka, brambory a další.

Nerozpustná vláknina má na naše tělo další, neméně kladný účinek, týkající se efektivního hubnutí. Skvěle totiž působí na naše trávení. Ve střevech urychluje a usnadňuje průchod škodlivých látek z našeho těla, pomáhá škodliviny dostat ze střev ven a zabraňuje tak jejich ukládání. Vlákninu, která má tyto účinky najdeme především v zelenině, nejvíce v té kořenové a košťálové, ale i v obilných slupkách.

Kolik vlákniny bychom měli do těla dostat?

Paradoxně důležitou roli při hubnutí hraje to, abychom netrpěli hlady. Naše tělo musí mimo jiné dostat svoji potřebnou dávku vlákniny i vitamínů. Jak se však říká, všeho s mírou. Toto rčení platí i zde. Ideální porce vlákniny pro dospělého člověka by neměla překročit třicet gramů denně. Jakkoli to může znít zvláštně, i vlákninou je možné se předávkovat. To ale platí spíše v případě, že ji tělo nezískává s přirozených potravin, ale doplňujete ji z potravinových doplňků, tedy nad rámec běžné stravy.

vláknina ovoce zelenina

Při správném užívání je velkým pomocníkem

Pokud dávku vlákniny dlouhodobě překročíte, povede to k zažívacím potížím. Buď budete trpět průjmy, nebo naopak zácpou. Jestli vlákninu teprve začínáte zařazovat do svého jídelníčku a jste tedy s jejím cíleným užíváním na začátku, konzumujte ji s rozmyslem a nepřežeňte to. Tělo může reagovat na její náhlý přísun nadýmáním a plynatostí.

Vláknina nejen, že je pomocníkem při hubnutí, ale následně také v dalším procesu. Je totiž velkým pomocníkem také ve fázi, kdy jsme již nadbytečná kila shodili a potřebujeme si sníženou váhu také udržet.

Jako výborný pomocník může posloužit VLÁKNINOVÝ NÁPOJ, který si připravíte během několika vteřin.

CHCI VLÁKNINOVÝ NÁPOJ

vlákninový nápoj

Zobrazit další / všechny články