Nezapomínejte na kloubní výživu

Nezapomínejte na kloubní výživu

Výživa kloubů je samozřejmě nejúčinnější již ve formě prevence, ale dokáže velmi efektivně pomoci i v případě, že jsou Vaše klouby již bolavé. V takovém případě již pravděpodobně hledáte doplňky stravy, které by Vám dokázaly poskytnou skutečnou úlevu. Je však dobré vědět, že samotné doplňky stravy nemají stejné postavení jako léky. Mohou však obsahovat stejně účinné látky. Pokud se tedy zaměříte na kvalitní doplňky stravy, účinek se dostaví

Co je příčinou bolestí kloubů

Proč klouby bolí, co je toho příčinnou by měl každý vždy nejdříve zkonzultovat s lékařem. Pokud si ale vyberete vhodné doplňky stravy a užíváte je podle návodu, nemohou Vám nijak ublížit. Fungují tak, že zastaví např. postup artrózy, ale nečekejte, že se tak stane za pár dní od začátku jejich užívání. K nejčastějším příčinám bolesti kloubů patří zvýšená fyzická zátěž, nebo kloubní onemocnění, ke kterým se řadí také revmatoidní artritida a osteoartróza. Výživa kloubů se ale nedá uspěchat. Výsledky se dostaví, je ale potřeba počítat s dlouhodobějším užíváním. A i to je důvod, proč je lepší začít s jejich užíváním co nejdříve.

Co zařadit do jídelníčku

Výživu kloubů můžete nastartovat sami, a to jednoduše tím, že si do svého jídelníčku zařadíte potraviny, které se podílí na regeneraci chrupavky. A protože základní stavební hmotou chrupavky je kolagen, je důležité ho do jídelníčku dostat co nejvíce. Tělo si jej sice umí vytvořit i samo, tato jeho schopnost časem slábne a chrupavky se stávají méně pružnými, což sami pocítíme tzv. na vlastní kůži.

K potravinám, které kolagen ve velké míře obsahují, řadíme například tlačenku, sulc, huspeninu, ale také třeba gumoví medvídci. U těch si však dejte pozor na cukr, který obsahují. Mezi látky, které pomáhají produkci kolagenu ve vašem těle a jsou často součástí kloubní výživy, řadíme hořčík, vitamín C, extrakt z Boswellie serrat, která má protizánětlivé účinky a snižuje tak bolestivé procesy, cetylmyristoleát (CMO), který ulevuje od příznaků spojených s artritidou, či chondroitin sulfát. I ten má protizánětlivé účinky a je zároveň přirozenou součástí chrupavky. Glukosamin sulfát umí regenerovat poškozenou pojivovou tkáň, kyselina hyaluronová snižuje bolest a účinně zmírňuje otoky a nesmíme zapomenout ani na měď, která aktivuje enzymy, jež pozitivně ovlivňují regeneraci chrupavky. Podpůrných látek je celá řada.

Nepodceňujte prevenci

Jednoduchou, ale účinnou radou samozřejmě je, nepodcenit již zmíněnou prevenci. Některá kloubní onemocnění jsou spojena s genetickými předpoklady, jiná vznikají s přibývajícím věkem a vysokou fyzickou zátěží. Všem lze ale předcházet, nebo jejich působení výrazně zpomalit. Čím dříve se o sebe začnete starat, tím déle bude Váš pohyb bezbolestný a předejdete tak mnoha zbytečným komplikacím.

 

Chráníte klouby dostatečně? Chci kloubní výživu

Zobrazit další / všechny články