Vhodné pečivo při hubnutí

Vhodné pečivo při hubnutí 

Pokud si myslíte, že jíst pečivo při hubnutí není dobrý nápad, nemáte tak docela pravdu. Záleží totiž na tom, jaké pečivo si dopřejete. Obecně je možné říci, že pečivo z vysoce vymleté pšeničné mouky je pouze prázdným zdrojem energie. Nepřinese Vašemu tělu nic navíc, žádnou přidanou hodnotu a i podíl vlákniny, kterou v sobě má je minimální. Vymletá mouka bohužel ztrácí vitamíny a minerály, které s sebou nese právě vláknina.

Z tohoto důvodu je celozrnné pečivo pro naše tělo mnohem zdravější a to i v případě hubnutí. Obsahuje totiž vysoký podíl vlákniny, což jsou vlastně sacharidy, které naše tělo nestráví. Vláknina v našem žaludku zvětší svůj objem a obalí to, co už jsme snědli, což způsobí nejen rychlejší průchod střevem, ale také zabrání vstřebání tuků. Vláknina navíc udržuje nízký glykemický index, což znamená, že budeme mít hlad až mnohem později, než bychom ho pocítili po snědení bílého pečiva.

Jaké pečivo si vybrat pokud je naším cílem redukce váhy?

Pokud jsme ve fázi hubnutí, měli bychom zvolit pečivo z celozrnné a žitné mouky. Obsahuje totiž spoustu vlákniny a ta díky svému účinku s výše zmíněným glykemickým indexem přispívá také k prevenci onemocnění, jako jsou cukrovka, vysoký krevní tlak atd. Pamatujte tedy, že ani redukce váhy není důvodem k tomu, vzdát se nadobro pečiva. Při jeho výběru si vždy hlídejte jeho složení. Celozrnné pečivo je to, u kterého je obsah vlákniny na jeho sto gramů hmotnosti čtyři gramy a víc. Na první pohled v něm vidíme různé kousky semínek nebo zrníček. Nenechte se ale nalákat tmavou barvou pečiva. Ta totiž nutně nemusí značit pečivo celozrnné. Barva může být dodávána uměle, a to pomocí barviv, či dokonce karamelem. Například skutečný celozrnný chléb musí obsahovat nejméně osmdesát procent celozrnných mouk. Pohlídejte si, že právě celozrnná mouka je v popisu jeho složení na prvním místě. Další alternativou je pečivo z mouky žitné, ale i amarantové. Amarant neobsahuje lepek, je skvělý i s ohledem na to, že jsou v něm bílkoviny, vitamíny a minerální látky. A tyto látky jsou zejména při hubnutí pro Vaše tělo velmi hodnotné.

Pokud tedy hubnete podle diety, která Vám zakazuje konzumovat pečivo, je dobré zvážit, zda se takovouto dietou chcete vůbec řídit. Evidentně totiž nezohledňuje pečivo, které Vašemu tělu v té správné formě a množství může být i prospěšné. Protože se soustředíte na proces redukce váhy, vybírejte vhodné pečivo a zároveň si hlídejte jeho příjem. 

 

Nevíte si rady se správným stravováním?

Chci jídelníček

Zobrazit další / všechny články