TOP 10 superpotravin - superfoods

TOP 10 superpotravin - superfoods

Superpotraviny umí prodloužit náš kvalitní a plnohodnotný život. Nejprve je dobré si vůbec definovat, co to vlastně tzv. superpotraviny jsou. Tyto potraviny umí vyživit naše tělo, aniž bychom je museli konzumovat v nadměrném množství. Že se jedná o tzv. superpotraviny je známo díky tomu, že jsou jejich účinky známé již stovky, ne-li tisíce let, a to doslova po celém světě.

Jejich obsah živin má pro náš organismus větší prospěšnost a především účinnost, než přináší ostatní potraviny. Přitom jich stačí konzumovat menší množství. Přináší nám efektivitu v oblasti našeho zdraví a to jak tělesného, tak i duševního. Obsahují velké množství nepostradatelných vitamínů, minerálů, antioxidantů, vlákniny, živin, enzymů i zdravých tuků a olejů.  

Díky tomuto obsahu mají své jedinečné účinky. Dokáží zvyšovat produkci serotoninu, detoxikují naše tělo, posilují ho, dodávají potřebnou vitalitu, zvyšují celkovou obranyschopnost, prospívají mozku, orgánům všeobecně, blahodárně účinkují na sexuální oblast, udržují naše tělo v rovnováze a dokáží navýšit naši energii.

Když už známe jejich účinky, je čas dozvědět se také, které to jsou. Jaká je TOP 10 superpotravin. Pokud je budeme řadit dle abecedy, pak bude na prvním místě avokádo. Je to ovoce velmi bohaté na tuky, ty obsažené v avokádu jsou ale prospěšné. Působí jako prevence onemocnění srdce, ale i vzniku rakoviny. Avokádo obsahuje proteiny, kyselinu listovou, vitamin D a lutein.

Borůvky často jíme jen v létě. Je na čase si je dopřát kdykoli to jen půjde. Jsou skvělým antioxidantem, zdrojem vitamínu C i flavonoidů. S jejich pomocí se můžete vyhnout srdečním onemocněním, vysokému krevnímu tlaku, cukrovce či žaludečním vředům. Léčí sliznice v celém našem těle, mírní menstruační bolesti i krvácení, tělu prospívají i v období menopauzy.

I brokolice se pyšní vysokým obsahem vitamínu C, A, hořčíku, zvládne detoxikovat organismus, brání vzniku rakoviny i onemocnění střev. Posiluje naši imunitu, svaly, srdce, tvorbu hormonů.

Česnek je celosvětově známý pro své antibiotické účinky. Poradí si s mnoha viry a bakteriemi, účinně dezinfikuje, zbavuje tělo parazitů. Efektivně působí na snížení špatného cholesterolu v krvi, je tedy skvělý pro ty, kteří mají nemocné srdce nebo cévy. Zabraňuje nadýmání a je také prospěšný pro ty, kteří mají cukrovku.

Goji jsou plody z u nás již také známé kustovnice čínské. Tato asijská rostlinka je téměř zázračná. Působí jako antioxidant, prevence rakoviny, navyšuje imunitu, je protizánětlivá. Obsahuje zinek, selen, železo i vápník. Je to účinný pomocník v celkovém a nikdy nekončícím boji proti stárnutí.

Granátové jablko nabízí celou řadu vitamínů B, sodík i draslík. Je prevencí vzniku onemocnění srdce, osteoporózy i rakoviny. Ti, které trápí vysoký krevní tlak a cholesterol, jistě ocení i jeho účinky.

Dalo by se říci, obyčejný hlávkový salát. Látky v něm obsažené ale působí skvěle na náš imunitní systém, odstraňují únavu, čistí játra, podporují kardiovaskulární systém. Hlávkový salát obsahuje také mnoho železa i kyseliny listové.

Mandle jsou příjemným zpestřením jídelníčku, kromě své nezaměnitelné chuti nám také prospívají. Obsahují totiž vápník, draslík i hořčík. Kladně tedy působí na naše srdce, paměť, snižují krevní cholesterol. .

Sladké brambory neboli batáty obsahují beta-karoten, který si umí poradit se škodlivými radikály. Zpomalují stárnutí, jsou velmi výživné, obsahují vitamín B, C a E, železo i draslík.

Zelený čaj skvěle působí na metabolismus, pomáhá jak při prevenci, tak i samotné léčbě zánětů v těle. Chrání tělo před volnými radikály a snižuje riziko rakoviny. Pokud držíte redukční dietu, je pro Vás velmi vhodný.

Superpotraviny jsou pro nás v dnešní době známé a běžně dostupné. Proč si tedy nepojistit zdravější a plnohodnotnější život, vyhnout se mnoha nemocem a být díky nim zase o kus blíž celkové rovnováze.

Nevíte si rady se správným stravováním?

Chci jídelníček

Zobrazit další / všechny články