HIIT - spalujte tuky, i když nic neděláte

Pokud Vás zaujal titulek nic nedělání a hubnutí zároveň, tak jste tady správně. Má to jeden háček. Abyste spalovali po čas nicnedělání, tak si to musíte nejdřív prostě odmakat.

HIIT (High Intensity Interval Traininig) v překladu vysoko intenzivní intervalový trénink. Z názvu si můžeme odvodit, že tento typ tréninku nebude zadarmo. Je pravda, že na trénink nám vystačí do 30 minut času, ale o to více přidáme na intenzitě cvičení. Musíme zkrátka jindy 60minutový trénink vměstnat do 30minutového cvičení.

Hlavní výhoda HIITU spočívá v tzv. afterburn efektu, kdy se po vysoko intezivní zátěži zvýší spotřeba energie i na několik hodin poté. 

Trénink můžete provádět ve variantách:

čas cvičení / čas přestávky

počet opakování / čas přestávky

 

Intenzitu je vhodné stanovit podle fyzické úrovně:

čas cvičení / čas přestávky např. 1:1 (30s:30s), 1:2 (30s:60s), 1:3 (30s:90s)

 

HIIT není dobré zařazovat každý den z důvodu přetrénování, ale je výhodné ho kombinovat s kardio či silovým tréninkem.

 

A už dost povídání.

Ukázka několika tréninků ve videích.

Makejte :)

 

 Autor: Mgr. Lukáš Částka

Zobrazit další / všechny články