Tipy pro začátečníky

Je jedno, jak vypadáte, co děláte, kolik máte času nebo jak jste staří. Vždycky je možnost začít se sebou něco dělat, protože harmonie mezi myslí a tělem je již tisíce let uctívaná a odzkoušená pravda mnoha miliardami lidí na našem světe. Proto si myslím, že na každého z nás někdy dojde a chce se začít hýbat, posilovat, žít zdravěji. Pokud se jednou rozhodnete, nemáte moc zkušeností, je dobré si uvědomit pár věcí.

1.

Jak píšu v úvodu je jedno, jak vypadáte a mohl bych psát dál, vy jste se rozhodli, že chcete se sebou něco dělat, moje první rada je nechte si poradit od odborníka. Nejhorší je když člověk chce, ale neví, jak si má poradit, protože se stydí. Stud je hloupost, ale pochopitelná. Odborník vám zcela jistě dá mnoho rad a namotivuje vás, abyste zůstali ve svém rozhodnutí pevní.

2.

Dalším aspektem pro změnu postavy je změna stravovacích návyků, další noční můra lidí co rádi mlsají a vyjídají ledničky. To bohužel není ta správná cesta a je nutné mít na paměti, že určitá omezení rozhodně přijdou. Plyne z toho pozitivní věc, náš mozek se dá vytrénovat a prostřednictvím jiných vjemů, především pohledu do zrcadla jej snadno po prvních výsledcích přesvědčíte ke změně stravovacího režimu.

3.

Jestli chcete být úspěšní při cestě za lepší postavou, nezapomeňte si sestavit plán. Plán, kde si stanovíte svoje cíle, myslím tím konkrétní- shodím 10 kg za 5 měsíců a samozřejmě tréninkový plán přímo pro vás na míru. Z vlastní zkušenosti vím, že spousta lidí hned na úvod začne strašně makat, do dvou měsíců nevidí výsledky a je po plánech. Lepší varianta je do tréninku vstoupit střídmě a s rozumem, vaše tělo si postupně zvykne na zátěž, eliminujete tak zdravotní rizika a navíc se cvičení stane rutinou, o které nebudete ani přemýšlet.

4.

Trénink  a strava. Říká se, že 70 % je o tom, jakou dodržujete stravu a 30 % je o fyzické zátěži.  Možná Vás překvapím, ale musí to být oboje dohromady, tyto dva aspekty jsou propojené nádoby a bez sebe se neobejdou. Je dobré si položit otázku, proč tak makám a jím špatně? Jde to i naopak. Proč utrácím za kvalitní stravu, dodržuji stravovací režim a trénink flákám nebo jsem si nesestavil tréninkový plán?

5.

Začínáte se cvičením, rozhodně cvičte komplexní cviky. Dřep, angličáky, benchpress, shyby, výpady, kliky, mrtvý tah, to jsou ty cviky právě pro Vás. Je smutné vidět lidi, kteří začínají, mají v sobě obrovský potenciál a mohli se velmi rychle zlepšovat. Místo toho volí izolované cviky. Komplexní cviky vás naučí se správně hýbat, zapojovat svaly. Nevyhýbejte se jim.

Ukázka vhodných tréninků pro začátečníky

   

Autor: Bc. et Bc. Mira Zumr

Zobrazit další / všechny články